Jak nakupovat botičky na Amazonu

31.12.2017

Z mých přechozích příspěvků už víte, jak pořídit první dětské botičky (První botičky a jak je vybrat), kde jsem Vám vysvětlila, jak změřit chodidlo dětské nožičky, jaké vlastnosti dětské botičky mají mít a na co si dávat pozor. Tyto pravidla platí i nadále, kupujete-li další páry dětských botiček. Protože už ale budete mít z kamenného obchodu představu o tom, jak botičky mají dítěti sedět, jak mají být velké, aby se v nich dítě cítilo co nejlépe, můžete postupně zkusit nákup botiček v e-shopu. Při takovém nákupu ušetříte své nervy (zvlášť pokud je Vaše dítě při nákupu a zkoušení botiček neukočírovatelné) a mnohdy i peníze. Většina e-shopů totiž nabízí velmi atraktivní slevy, které nemusí být aktuální v kamenných obchodech.

V tomto příspěvku se ale nebudu věnovat jednotlivým českým e-shopům, ale internetovému ráji zvaný Amazon. Amazon.com, Inc. je velký internetový gigant, který založil Jeff Bezos v roce 1994, kde můžete koupit víceméně vše od oblečení, přes elektroniku, drogerii, nově i jídlo (v Evropě zatím omezeno na velká města) nebo zkusit Cloud computing (synchronizované virtuální datové úložiště).

Amazon navíc nabízí premiové služby zvané Prime, které umožňují shlédnutí/poslech nespočetu seriálů, filmů, her nebo hudby. Poplatek je kolem 45 Euro za rok. Pokud jsou produkty označené Prime a Vy máte službu Prime předplacenou, obdržíte vybrané a objednané produkty druhý den a zaslání bude zadarmo. Prime můžete zkusit na měsíc zadarmo (jen nezapomeňte po uběhnutí tohoto období Prime zrušit, samozřejmě jen v případě, že se Vám zdá, že to není nic pro Vás). Bohužel, tato služba nefunguje pro doručení zásilek do ČR. Zadarmo jsou odesílány jen produkty nad 39 Euro a jen se standardním doručením. Je to škoda, ale věřím, že časem bude existovat nový Amazon.cz se všemi prémiovými službami pro ČR a Slovensko. Představte si, že si něco objednáte a druhý den (nebo i ten samý den) zboží budete mít. Co víc si přát.


Jistě už jste také zaznamenaly, že tato společnost má nově sklady v ČR (od roku 2015 v Dobrovíz u Prahy) a že je možné nově nakupovat na Amazon.de v českém jazyce (2017). Ještě jste to nezkoušely? Nevíte jak? Případně se Vám líbí některé botičky v Katalogu a nejsou dostupné u nás? Právě Amazon.de nabízí alternativní možnost, kde botičky můžete koupit i za polovinu ceny. Samozřejmě záleží na typu botičky i na tom, jaké číslo potřebujete, ale rozhodně to stojí za zkoušku či sledování ceny favorizovaných botiček. V případě, že se botičky nebudou líbit, můžete je vždy bezproblémově nepoškozené a nepoužité vrátit (stejně jako na většině čekých e-shopech). Zde najdete návod, jak krok za krokem nakupovat dětské botičky a samozřejmě jiné věci na Amazon.de. Na základě vlastní zkušenosti, mohu potvrdit, že tento obchod je velmi solidní, spolehlivý a má výborný zákaznický servis.


Jak botičky objednat


  • Přejděte na: www.amazon.de

  • Změňte jazyk na češtinu (v hlavní liště pod lupou je DE a zeměkoule, zde můžete zvolit jazyk).
  • Zaregistrujte se (najeďte vedle zeměkoule CS na Dobrý den. Přihlásit se. Pak můžete kliknout tlačítko Přihlásit se nebo rovnou zvolit pod tímto tlačítkem, že jste nový zákazník).
  • Jakmile máte Amazon účet, vyberte si botičky z Katalogu.

  • Vyberte velikost podle udané tabulky velikostí. Zjistěte, zda jsou botičky v daném čísle dostupné. Podívejte se, zda velikost odpovídá očekávané velikosti (najdete nad volbou velikostí, pozor není ale vždy uvedeno). Jsou-li uvedené hodnocení/recenze u zvolených botiček, přečtěte si je. Pokud jsou v němčině a nerozumíte, zkuste google translate. Zde zadáte text do prvního okna, zvolíte jazyk v jakém text je, a necháte ho přeložit do zvolené češtiny (czech). Nečekejte zázraky, ale pro hrubou orientaci o tom, co recenzet píše, Vám to bude stačit.

Tip: Není-li tabulka velikostí dostupná, nebo údaje o cm/mm v tabulce chybí, můžete si najít odpovídající tabulku k danému typu botiček na google.cz přímo u konkrétního výrobce.

  • Dejte vybrané botičky do košíku. Zkontrolujte si, kdy bude zboží předběžně doručeno a kdo botičky prodává a odesílá z důvodů možné reklamace nebo nutnosti zaslání zboží zpět. Samotný Amazon Vám poskytne 30 dní na bezplatné vrácení zboží. Pokud kupujete od někoho jiného, kdo zboží zasílá, podmínky se mohou lišit (např. náklady na zpětné zaslání zboží). V tomto případě je dobré si projít hodnocení zákazníků tohoto obchodníka.
  • Pokud je prodejcem i odesílatelem samotný Amazon, zásilka nad 39 Euro bude zadarmo. Pokud je prodejce nebo zasílající někdo jiný (tzn. jiný internetový obchod), zkontrolujte si, kolik budete platit za poštovné. Zvolte si nejvýhodnější tarif. Můžete zvolit i express za 7,99 Euro, kdy by Vám botičky měly být doručeny během 1-2 dní. Spěšné doručení je pak za 5,99 Euro do 2-3 dní. Standard zásilka stojí pouhých 2,45 Euro a dodání je do 4-8 dnů.

Tip: Pokud objednáváte více botiček, nezapomeňte zvolit předvolbu rozdělení zboží (pod volbou možnosti doručení) na co nejmenší počet zásilek. Budete tak platit jen za jeden balík.


  • Jste spokojeni s výběrem? Přejděte k platbě. Zadejte způsob platby. Možnost máte s kreditní, debetní kartou nebo SEPA inkasem. Doporučuji kreditní kartu. U své banky si můžete zařídit kreditní kartu specializovanou pouze na internetový nákup.
  • Zkontrolujte shrnutí objednávky. Cena by měla obsahovat i DPH (jsme v rámci EU).

Tip: Pokud chcete vědět, jak se vyvíjí cena botiček, kdy je například nejnižší, podívejte se zde (počítejte, že ke všem botičkám nemusí existovat tyto údaje).

  • Odklikněte objednat.
  • Zkontrolujte si svůj e-mail s Vaší objednávkou.

Tip: Něco se Vám po objednání nelíbí, spletli jste se? Nic se neděje. Na hlavní straně Amazon.de si najděte v hlavní liště (hned pod lupou) Účet a seznamy, pak Moje objednávky anebo přímo Objednávky. Zde můžete Vaši objednávku zrušit anebo sledovat její stav. Zde také zjistíte, kdy byly botičky objednány, kdo prodával a kdo je odesílatel. Zobrazí se Vám i číslo objednávky nebo faktura a další důležité informace.

  • Jakmile budou botičky odeslány, dostanete upozornění e-mailem. Většinou i s číslem (záleží na odesílateli), které budete moci sledovat, kde se Váš balíček nachází.

Jak botičky vrátit

  • Najeďte si v hlavní liště na Amazon.de na Účet a seznamy, pak Moje objednávky. Můžete i přímo na Objednávky.
  • Odklikněte Vrátit nebo vyměnit zboží.
  • Zvolte, proč vracíte zboží ve výběrovém okně.
  • Pokud se Vám botičky líbily, ale byly malé nebo velké, můžete si hned objednat potřebnou velikost. Pokud o ně nemáte zájem z jakéhokoliv důvodu, jednoduše zvolte vrátit.
  • V dalším kroku si zvolte, jak chcete peníze vrátit. Zpět na kreditní kartu nebo ve formě "Gutscheinu", nebo-li dárkového Amazon poukazu? Obojí je možné.
  • Odklikněte. Dostanete se na stranu, kde si zvolíte, s jakým doručovatelem chcete balík odeslat. Pak se Vám zobrazí důležitá informace k vytisknutí, kterou vložíte do balíku s botičkami. Stejně tak se zobrazí zpáteční adresa, kterou nalepíte na odesílaný balík. 

Tip: Pokud nemáte tiskárnu, můžete tuto informaci alternativně zaslat e-mailem někomu, kdo Vám vše vytiskne.

  • To je celé. Stačí jen balík donést k přepravci, který byl Vámi zvolen.
  • Po odeslání Vám e-mailem přijde informace, že zboží bylo vráceno s údajem, kdy Vám budou přibližně peníze převedeny zpět (většinou během pár dní).

Pokud si založíte Amazon.de, můžete ze svého účtu nakupovat i na Amazon.co.uk (Velká Británie), Amazon.fr (Francie) a dalších. Počítejte ale, že ne všechny botičky/zboží lze doručit do ČR.